morgondagen är en upptäcktsfärd

Efter sisådär 20 år börjar jag inse hur livet fungerar. Motgångar och hinder. Glädje och lycka. Någonstans emellan ligger den slentrianmässiga vardagen, sömnen och bakfyllan. Inget blir som man planerar. Du kommer med all säkerhet inte att kunna planera hur morgondagen ska se ut, för saker och ting kommer alltid att förändras, förslutas och förolyckas. Jag slänger inte ur mig dom här orden och påstår att det jag säger är något negativt. Motgångar utveckar dig som människa. Du växer upp och inser att allt inte kommer att vara sådär perfekt som mall A-familjen i TV-reklamerna har det och nöjer dig istället med det du har. Att glädje och lycka inte är något negativt, det säger ju sig självt. Grundpoängen är att man behöver deppiga dagar, sorg och 'bumps in the road' för att kunna vara riktigt lycklig. Morgondagen är osäker och det är där jag ser charmen. Morgondagen är ett äventyr, en upptäcktsfärd i det okända. Kasta dig ut och omfamna det du inte är riktigt säker på vad det är eller hur det fungerar - om du har otur så är det inget för dig, men du kan ändå gå tillbaka och prova något annat. Eller så är det tvärtom, och du har hittat något du älskar.

Det är kring dessa ord jag kommer att forma bloggen. Jag är i ett skede i mitt liv där jag bokstavligen talat har kastat mig ut i det okända och jag tror att dessa ord och tankar är värdefulla att bevara, som i detta fallet, i en blogg. Om de inte är av den minsta vikt för dig, så är de åtminstone det för mig själv. Denna bloggen är ett sätt för mig att uppskatta saker och ting ännu mer. Att sätta ord på trevliga händelser, olyckor och tristess bland annat gör att jag inte förglömmer utan tar till mig dessa incidenter ännu mer vilket resulterar i det viktigaste för mig - utvecklingen av mig själv som person.

Förhoppningsvis kommer det inte handla om såhär pass tråkiga och formella inlägg. Jag inser faktiskt själv att jag bara suttit och kladdat ner ett ex antal subjektiva filosofiska tankar som du kanske inte alls håller med om. I fortsättningen kommer det att trilla in rapporter om mina studier på folkhögskolan, inlägg om livet i helhet och om typ... vädret, mat, filmer eller kanske ryamattor. Saker som på något sätt gjort en 'impact' på mig och mitt liv (yes, jag skiter i den breda massans intresse - I'm no Kissie). Men ändå, det är klart jag vill att du som läser den här bloggen finner den någorlunda intressant eller till och med underhållande. I will do my best, jag lovar!

Och varför heter bloggen flera hundra? Jag har inget bra svar. Flera hundra tankar. Flera hundra skratt. Flera hundra nachochips. Flera hundra griniga tanter. Flera hundra - knasigt uttryck och jag gillar det, men vad som kommer att bli flera hundra återstår att se då framtiden formar denna blogg. Djupt.


Kommentarer
Postat av: Helena

Du skriver skitbra o det ska bli spännande att följa din blogg!

2010-09-02 @ 22:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0