förlåt, men nu är jag tillbaka

Jorå! Jag är typ sämst i Sverige på att uppdatera bloggen. En så till synes enkel uppgift är ungefär lika komplex som Frodos förhållande till fingersmycken och kvantfysik för mig. Jag förstår inte ens själv varför jag inte kan sätta mig ner och slänga iväg ett kort litet inlägg då och då. Skärp dig för fan Joel!
Snart är det slut på 2010. Därför är det dags för lite topplistor för att sammanfatta spektaklet! Som ni kanske vet så är jag lite av en topplistefetischist, så det passar ju mig superbra! So, here we go:
ÅRETS FEM BÄSTA FILMER!
5. The Social Network
Jag trodde "Facebook-filmen" skulle vara så pass bra som den faktiskt var. Vad jag trodde skulle vara en simpel collagerulle visade sig vara ett djupt och underhållande drama om människor som kolliderar på vägen mot framgång. Mark Zuckerberg (Jesse Eisenberg) är en av årets kyligaste filmkaraktärer. Het Oscars-kandidat!

4.  Kick-Ass
Superhjältefilmer är typ hur coolt som helst och Kick-Ass är helt klart en av de bästa i genren tillsammans med Iron Man, The Dark Knight, Watchmen och Sin City. An American Trilogy med Elvis Preasly står som bakgrundsmusik till en av de tuffaste filmscenerna på 2000-talet.

3. How To Train Your Dragon
Drakfilmen stod antagligen för årets största överraskning. Undermålig marknadsföring har nog fört den bakom skynket för många, och det är väldigt synd då det är en underbart söt historia om utanförskap. Toothless, I love you!

2. Shutter Island
Martin Scorcese gör bara bra filmer och Leonardo DiCaprio är endast med i bra filmer. Som de bevisat tidigare jobbar de väldigt bra ihop, och Shutter Island är inget undantag. En lite småkuslig och förvirrande thriller som kastar dig fram och tillbaka från förtvivlan till... lycka?

1. Inception
Att Christopher Nolan kan regissera har han bevisat i och med Batman Begins och The Dark Knight. Men kunde han skapa en "egen film" utan Batman som dragplåster? Japp, det kunde han. Inception slår alla filmer på fingrarna i år, och det med råge! Precis som Nolans tidigare mästerverk Memento behandlar Inception frågor om minne, verklighet och drömmar. Undebar!

Kommentarer
Postat av: Annica

och jag är det som är årets absolut bästa över lag! :D

2011-01-04 @ 15:38:55
Postat av: claudia

de e allt dålig uppdatering på denna bloggen. väldigt tråkigt tycker claudia!

2011-01-26 @ 22:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0