gourmetmiddag på en måndag

Eftersom jag var lite hungrig när jag kom hem efter en dag i skolan kom jag på en utmärkt idé - laga en fruktansvärt lyxig och god middag! Gourmet a lá lyx liksom. Blev riktigt nöjd med min skapelse, mätt dessutom.

RECEPT:

Spaghetti
Ketchup

Häll upp lagom mängd vatten i en kastrull. Släng i en nypa salt. Ställ kastrullen med vattnet och saltet på en spis, sätt på en platta och placera kastrullen ovanpå plattan. Vattnet kommer att börja koka om du gått rätt tillväga, och när detta sker är det dags att slänga i önskad mängd spaghetti i kastrullen. Var noga med att kontrollera koktiden på spaghettin, detta brukar stå på förpackningen.

När du har kokat färdigt spaghettin slår du ner allt i ett durkslag för att sila bort vattnet. Gör gärna detta över en vask eller diskho. När all spaghetti väl ligger i durkslaget kan du lägga upp önskad mängd på en tallrik. Ta fram ketchupflaskan och ringla ketchupen i cirklar över spaghettin. Om du vill ha en liten exotisk smak kan du krydda med lite grillkrydda! Nu är det färdigt att ätas, maklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Frida

Sv: Haha, bra sagt!

2010-09-06 @ 21:06:29
URL: http://friidasliv.blogg.se/
Postat av: Helena

Tröttnar man på ketchup så är det gott med smält smör/bregott på! Tro mej, jag vet....

2010-09-06 @ 22:53:51
Postat av: Emma

Maklig måltid, det är riktigt. Man ska inte slänga i sig maten!

2010-09-07 @ 13:20:31
URL: http://emmagjort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0