musiktips på en lagom nivå

Musik är bra. Fint att lyssna på liksom! Och sen är det väl avslappnande, frigör endorfiner och massa annat tjafs som jag inte tänker gå närmre inpå alls. Istället tänkte jag hålla det hela på en lagom nivå, inte flyga iväg på ett filosofiskt och allmänt flummigt sätt som jag brukar göra. Lugn nu Joel, lugn. Och ja, eftersom musik är skoj och jag gillar musik för att det är bra, tänkte jag dela med mig av tre riktigt sköna låtar.

Cough Syrup - Young The Giant
Den här låten gör mig glad. Glad lika med bra. Enkelt va? Tjolahopp tjolahej!

Mykonos - Fleet Foxes
Känslan av att vilja ta sig dit, till stället man verkligen vill nå, men som man saknar möjligheten att räcka till. Horisonten man aldrig når. Lite av denna känsla förmedlar denna... Hepp, skoja bara. Nöjer mig med att säga att det är en riktigt trevlig liten låt. Chillaxande toner!

Skinny Love - Bon Iver

Han har skön röst den där Bon, brukar jag säga. Och jag har riktigt jäkla rätt! En känsla för texter och musik har han dessutom.


Snygg skjorta har han också, den där Bon Iver!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0