fatigués et heureux le dimanche

Kan man starta ett inlägg på ett mer intelektuellt sätt än att dra till med en rubrik på franska? Jag ska inte sitta här och låtsas att jag kan tala franska. Jag menar, det är lika bra att lägga upp korten på bordet innan man blir utmanad i en tala-franska-duell. "Le baguette voila voulé vou couchere aveq moi" - tror inte jag hade fått speciellt höga betyg för den meningen i en franskakurs. Bäst jag håller mig till modersmålet och kanske krispar till det hela med lite svengelska någon gång ibland. Ingen överkurs här inte!

För er intelektuella personer som är bevandrade inom
det franska språket är säkerligen inte rubriken svår att förstå, men eftersom den absoluta majoriteten i Sverige inte förstår ett jota av franskan kan jag därför förtydliga vad grekiskan(?!) i rubriken betyder. 'Trött och glad på en söndag' står det. Cuz' that's wat'sup (yes, lite krispig street-engelska - coolt!). Tröttheten är antagligen ett resultat av skolveckan. Tidig uppgång och lite problem med sömnen. Nya vanor och omställningar, mycket saker att ta in helt enkelt. Hur som helst stortrivs jag!


Paraply - bra att ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0