démocrates de Suède sont embarrassantes

Äntligen! En lucka i schemat så att jag hinner fixa ett inlägg. Det var alldeles för länge sedan jag gjorde det sist. Jag har liksom inte haft ork, eller tid. Det är inte så att skolan överröser mig med saker att göra... inte alls faktiskt. Utan jag har spelat tv-spel, vilat, kollat på Idol och en massa andra viktiga och självutvecklande saker. Igår till exempel; jag lånade en bok på skolan, fastnade i den totalt och plöjde igenom 250 sidor innan jag somnade. Så ni fattar antagligen varför jag inte har tid med såna här petitesser... 'ehumm'

Och vad ska man säga om valet? Fine, en borgerlig regering igen är inget jag bryr mig sådär hemskt mycket om. Det är långt ifrån vad jag ville, men att SD kom in i riksdagen är tammefan skandalöst! Det bäddar i och för sig för dramatik på hög nivå vilket visserligen är underhållande, men dom bestämmer ju viktiga grejer dom där politikerna... så bra är det ju inte.

Jag antar att en portion av SD:s väljare missnöjesröstade
. Integrationsfrågan är en viktig fråga för många, utan att den hamnar på en främlingsfientlig nivå och därför röstar man in ett enfrågeparti för att få de andra 'riktiga partierna' att ta tag i frågan ordentligt. Dumt gjort, helt klart. Och tråkigt att folket röstar in ett främlingsfientligt parti för att ta tag i en fråga de egentligen inte kan något om. Jösses!

Den allra största delen av SD:s röster handlade om brist på bildning. Sverigedemokraterna har egentligen inte fått synas något i valprocessen och därför har de inte fått framföra sin otillräckliga och puckade politik. Hade de andra partierna debatterat mot dem hade SD säkerligen tappat röster, för av vad jag har märkt kan de ingenting om politik dom där Sverigedemokraterna. Jimmie Åkessons tal i söndags var hemskt och hejaklacken på Sverigedemokraternas valvaka var hur pinsam som helst. Märkliga människor.


Kommentarer
Postat av: Helena

Tror du träffat rätt i fråga om SD o deras väljare!

2010-09-23 @ 20:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0